2011. január 6., csütörtök

30.fejezet - első látogatás a védőnőnél

Gondolom van olyan,akinek meglepő,hogy én még csak most jutottam el idáig,de képtelen voltam hamarabb besúvasztani a programpontok közé.
Az sem segíti a helyzetem,hogy a lakóhelyem szerinti védőnő kétszer rendel a héten,kemény egy órán át,kedden 2 és 3 között,csütörtökön 1 és 2 között.

Mindegy,eljutottam odáig,és végre lett kiskönyvem.
Fontos információk gyűjteménye ez a kis füzet,tényleg minden benne van. A kitöltésénél értelemszerűen én voltam ott egyedül ezért olyan furcsa érzés volt, amikor megkérdezte a védőnő,mi a gyermek édesapjának a neve. Ezt így még más "hivatalos" formában soha nem kellett így kimondani vagy leírni és hihetetlen büszkeséggel töltött el, hogy leírathattam vele: Hosszú István.(Továbbá állati büszke vagyok rá,hogy tudtam fejből a munkahelyét, a lakáscímét és a születési dátumát,mobilszámát és azt is,hogy nincsen a családjában semmi olyan betegség,ami engem és a kicsit érinthetne-mindezt felkészületlenül.:)))

Az adminisztráció után következett a dolog számomra szigorúbb és elszomorítóbb része,mert amíg a vérnyomásom nagyon jól van,120 fölé még véletlen sem csúszik és a 75-öt is mindig alulról nyaldossa,addig a súlyom nem ilyen visszafogott.
Mondjuk teljes menetfelszerelésben mért meg,és ugye tél van és nagy csizma és mittoménmi, de a kezdeti súlyomhoz képest 5 kilóval mutatott többet a mérleg az első harmad végén.
Legalább tudom,hogy mi a gyengém...

Aztán.
Megkaptam a következő hónapok menetrendjét,mikor milyen vizsgálat,hova kell mennem milyen beutalóért és kihez,mikor rendel,stb.

Természetesen,hogy ne legyen olyan egyszerű a dolgom,a kettes számún szülök,ott az orvosom,aki adott beutalót UH-ra meg kombinált teszthez,de laborra meg belgyógyászatra nem tudott,vagy nem feladata,nem tudom,ezekért a szentendrei terhesgondozóba kell mennem. Most tehát három helyre váltottunk bérletet Babszemmel, a kettes számúra, a szentendrei terhesgondozóba, és a védőnői szolgálathoz is. Aztán lesz még dolgunk elég sok az okmányirodában az átjelentkezéssel és ha összeházasodnánk,akkor azoknak a papíroknak az intézésével,valamint a pétfürdői körzeti orvosi rendelőben az átjelentkezés után kell választani egy felnőtt orvost és meg kell keresni majd az ottani védőnőt,aztán az ittenit értesíteni kell arról,hogy nem jövök többet.A leendő gyerekorvosról nem is beszélek még.
Huhh,ezt így leírni is sok.
Azt nem tudom,hogy aki emellett dolgozik napi nyolc órát,hogy tudja ezt mind elintézni.Munkaidőben.

Tehát mostmár megvan a kiskönyv,én pedig elkezdhetem végre a kúrát,ami kigyógyít a bakteriális fertőzésemből,mert a legyengült belső védelmem miatt azom is van. Csak meg kellett várni vele a 12 hetet.

Kaptam egy rakat info-t is,füzetke,könyvecske formájában, a következő bejegyzésemet majd annak a kis könyvnek szentelem,ami ma egész napra a kezemhez ragadt,nem tudtam letenni.

6 megjegyzés:

  1. Figyu, nekem is mondta a védőnő, hogy 12 kilónál többet ne hízzak a terhesség alatt.. bólogattam, persze, persze, 15 kiló után már nem mértem.. de sztem simán megvolt a 20 is.. Hozzáteszem, nem zabáltam halálra magam. Szerintem a terhesség nem a fogyókúra ideje, egyél, amit kívánsz. Utána úgyis lefogysz, egyrészt a szoptatás, a gyerek-emelgetés, aztán a rohangálás utána..

    VálaszTörlés
  2. Tyűűűű nekem 6 hetesen megvolt a kiskönyv:D
    Nálunk ha van szívhang elküldenek, azzal írnak ki táppénze(mondjuk nekem ez is fontos volt, hogy bajok voltak)
    Beutalót itt ne is ad a védőnő.
    Én az eredményeimért(nekem mind megvan ami kell 12 hétig:D szerdán megye és ami nálam van viszek:D

    Amúgy nekem is mondta ne hízzak sokat, első trimeszterbe max 2kg:O sikerült csak 1et:D
    Itteni mérleg szerint, nála kíváncsi vagyok mennyi lesz.
    Igazából most kezd nőni a pocim jobban, eddig stagnált, tegnap kismamanacit is vettem:D

    VálaszTörlés
  3. Hú, hát ez így leírva is sok, hát még megélve:) de csak előre a cél érdekében, no meg babszemért...
    A súly, hát ez ne legyen gond én mind a két sráccal több mint 49kg val indultam, 55 voltam az első trimeszter végére :) szülni 70 kg val menetm, közvetlen szülés után már csak 59 kg voltam...( nagy is volta mind kettő és isszonyú sok magzat vizem volt :))) )21 kg szedtem fel ami le is ment amikor elkezdtek mászni és mindenhova utánuk kellett menni:)), na meg a szoptatás is kivesz elég sokat az emberből, ne most akarj modell lenni, most az anyaságra készülsz és a kismamák csodásak... bár mostanában nem láttalak de biztos varázslatosan nézel ki ):))).
    Én azt vallom, hogy amit megkívánsz egyél de mértékkel és LASSAN:)))

    VálaszTörlés
  4. Leírni sokkal tovább tart, mint intézni hidd el, csak neki kell állni. Ezek olyan dolgok, amiket kénytelen vagy végigcsinálni és akkor még nem tudod milyen amikor a kis csomagot ezer göncben vinni kell eleinte örökké vizsgálatra, mérni, oltatni stb. Na majd akkor mondd, hogy sok. Most még csak magadat viszed.

    VálaszTörlés
  5. Nem panaszképp,de ha már egyszer vért vesznek,nem lehetne egyszerre például?De legalább egy helyen...az egyikért be kell mennem az Üllőire, a másikért a szentendrei körzeti orvosi rendelőbe.Bár látom a pozitív oldalát is, a pestihez nem kell éhgyomorral menni,tömegközlekedéssel,két óra be,két óra ki,az éhgyomoros meg itt van egy köpésre.

    VálaszTörlés
  6. Évi!

    Képzeld én jún 24-re vagyok kiírva és én is a II. SOTE-ben szülök :) Lehet hogy találkozunk :)

    Olgi

    VálaszTörlés