2011. október 5., szerda

117.fejezet - Házon kívül

Szeretném előre vetíteni, hogy a most következő bejegyzés kizárólag az én személyes véleményemet tartalmazza és ha bárki bármiféle ellenvetést tenne,tegye meg nyugodtan, tiszteletben fogom tartani.

A házon kívül témája az volt, ki miért nem vállal gyereket manapság. Korábban már foglalkoztam a kérdéssel, de csak érintőlegesen, mert most megkaptam a kérdésemre a választ, t.i. hogy ki milyen kifogással él, amikor azt kérdezik, miért nincsen gyereke.

Az első pár svájci frankos hitel miatt nem vállal kis tesót az egyke fia mellé, mert azt mondják, hogy elég lesz egy gyerek egyetemét/főiskoláját rendezni, nem lesz elég a pénz kettőre. Manapság akárhogy is számolom, egy egyetem, főiskola elvégzése, ha valaki nem a legjobb tíz százalék része, akkor alap hangon olyan 2M Ft. Ha egy gyerekre ez már megvan, és csak a svájci frank miatt nincsen meg a másikra, akkor csodálkozom, hogy ez az indok.
Merthogy nekem egy gyerekre sincsen meg, mégsem tudtam volna elképzelni az életem gyerek nélkül, csak azért, mert nem tudom kifizetni az egyetemét. Miért kell mindenkinek felsőfokú diplomát szerezni?Annyi van már belőlük, álljon be ő is szegénykém annyi év után a diplomás munkanélküliek sorába?
Én úgy gondolom, de persze ez megint csak az én véleményem, hogy nem kell mindenkinek mindeféleképp diploma. Egy jó szakmával manapság sokkal többre lehet menni, persze, ha az a gyerekem vágya, hogy mondjuk orvos legyen, akkor az ciki.Ha olyan álmai vannak, amihez mindenképp kell valami diploma, akkor úgyis megoldjuk, mert max elmegy egy kicsit dolgozni a suli mellett és megcsinálja levelezőn vagy mittomén...de számomra ez a "Már most tudom, hogy nem lesz 20 év múlva pénzem a másik gyerekem diplomájára"-ez bizony nem kifogás.

Aztán volt egy másik pár, aki azt mondta, hogy ők olyan jól elvannak kettesben, nekik még nem kell a gyerek A lány 27 éves, a fiú 30 és azt mondták, még LEGALÁBB 4-5 évet várni akarnak. Mert ők annyira szeretnek moziba menni és biciklizni... és ha gyerek lesz, akkor már soha többet nem lehet??
Én nem nagyon tudok jobb programot, mint otthon összebújva megnézni egy mesét, vagy megtanítani a kis makit bringázni. Persze ezt ők még nem tudhatják. Én se, mert még nem tartunk ott, de a hugom révén egyszer-kétszer már volt szerencsém maratoni Thomas vagy Barbis mesedélutánhoz. Mintha karácsony lett volna...

A harmadik pár kifogása az volt, hogy vállalnák a másodikat (vagy harmadikat?) akármikor, ha valaki tudná garantálni, hogy fiú lesz...hát ez no comment. Nem tök mindegy???

Aztán az egész riport úgy kezdődött, hogy egy kismama ikerterhesen kiszámolta, hogy legalább 600e Ft eljutni a babák fél éves koráig. Beleszámolta, hogy a nőgyógyásza 10e Ft/alkalom, és még ezen felül ad 80e Ft-ot a szülésért, vagyis a nőgyógyász csak 160e és a kicsik még meg sincsenek.
Én az sztk-ba jártam és semmi bajom nem lett. Persze a szülésem nem volt egy sima menet, de az magánként is ilyen lett volna, mert az ügyeletes orvos volt a töketlen. És plusz pénzt sem adtam az orvosomnak épp azért, mert nem nagyon állt ki értem, de ettől független bájos volt, amikor a hat hetes kontrollon találkoztunk és ellátni is hajlandó volt.
Miért kell 100e Ft-ot adni egy szülésért,amikor valaki végig fizeti a magánrendelést???És ha nem fizeti végig, akkor is miért kell ENNYIT?

Aztán tovább,babakocsi..használtan lehet venni 10 e-ért is, nem kell 100e, ahogy ő mondta, hordozó hozzá tartozik. Bababútor..12e-ért vettem a sajátom,de 6e-ért is lehet kapni matraccal, mindennel és nem a legutolsó undormány.
Szóval hagyjuk már ezt a számolgatást, akárhányszor belekezdek, mindig félrelököm nagyon hamar, mert semmi értelme.
Szerintem, ahol kettőnek jut, jut háromnak is, ahol háromnak jut, jut négynek is és sorolhatnám.
Sokkal többe kerülünk mi magunk, magunknak, mert ruhákat veszünk, piperét, elmegyünk ide-oda, de az ugye nem számít, azt már mindenki megszokta.

Na, és az Ausztriával példálózó pár.
Ők voltak a "szívem csücskei".Szerintem itt közülünk mindenki tudja, hogy ott jobb az ellátás, és mindenki többet keres. Hát menjen oda, aki akar.
Az, hogy személyes svédasztal van minden kismamának a szobájában és apa is oda jár jól lakni, tök jó dolog, de szerintem enélkül is lehet élni.
El kell ismerni, hogy ott jobb, de ezt eddig is tudtuk, viszont sehol sincsen kolbászból a kerítés, az biztos. Mindennek megvannak az előnyei és a hátrányai is. Tudjuk például, hogy Svédország is remek, viszont 90 %-os az adó. Ebből könnyebb jobban lenni. Valahogy mégsem vállalnám.

Az egyetlen, akit meg tudtam érteni, az a szerencsétlen 35 körüli menedzser csajszi volt, aki azért lett munka-függő, mert a huszas évei végén hat év után véget ért egy kapcsolata és 30-as fejjel kezdett újra párt keresni. Persze minden korabeli fickó retteg attól, hogy tudja, az ilyen korú nők órája ketyeg,nekik még eszük ágában sincsen elköteleződni. Viszont szerintem ez azért inkább csak a pesti dandykre vonatkozik. Vidéken még normális az értékrend. Vidéken még mernek a férfiak férfiak lenni és merik vállalni a felelősséget, sőt, rosszul érzik magukat, ha nem kerülnek 30-35 éves korukra egy család élére. Mert itt ez a szokás. Ez a férfiak dolga.

Én 27 voltam, amikor dobtak és pontosan tudom, miről beszél ez a lány.
A fiúk (mert férfiaknak nehezen nevezhetném őket) egy dologra hajtottak, minden áron elkerülni a szerelmet és a kötődést, élvezni az életet, nyakalni, hogy úgy mondjam... a kedvencem ebben a kataszrófális trash-realityben, az Aranypartban szereplő fekete kis "démon" volt, aki a bemutatkozójában közölte, buli minden mennyiségben, kaja, pia, pasi, CSAJ (?!), tökmindegy. Ez úgy kb jól le is írja, milyenek ők. És milyen nem voltam én soha és milyen nem is leszek és miért nem értem meg szegény őket. Még cikibb, hogy ezt egy nő mondta így ki. ÉS ha nem csak mert ez a trend, hanem komolyan így is gondolja, az még gázabb...

Nem kap vagyonokat az, aki ma Magyarországon kisbabát vállal, ez tagadhatatlan tény, de az akkor is igaz és mindig igaz is marad, hogy:AHOL AKARAT VAN, OTT MÓD IS AKAD.

Ha valaki szeretne boldogulni, akkor fog is. Ha csak azt várja, hogy mikor fognak mások adni neki azért, amit vállal, akkor várhat, sokáig, amíg csak ki nem csúszik, mert 40 évesen nem biztos, hogy olyan könnyen megfogan az a kis lélek. Ő is tudja, hogy a ballagására 60 évesen mennek majd el a szülei, és olyanok lesznek, mint a saját nagyapja és nagyanyja, mert akkora generációs szakadék fog közöttük tátongani, ami így előre elképzelhetetlen.

Fokozhatnám, sok minden van bennem még ezzel kapcsolatban és nem tagadom, igen, fel vagyok háborodva. De aki így gondolkodik, tényleg jobb, ha nem vállal gyermeket.
Az egésznek az akart lenni a lényege, hogy nem azért kell babát vállalni, hogy a megszületése után ugyanúgy éljen a család, mint előtte. Mert sosem fog. És aki erre törekszik, csúfosan meg fog bukni. Át kell alakítani és egyébként át is alakul magától az értékrend, a fontossági lista, és meg kell oldani bizonyos anyagi nehézségeket is, de ezeknek a megoldása nem lehetetlen azért. Csak alkalmazkodni kell...kéne. Nem kell a babának 60 ezres ágy és 120 ezres babakocsi, mert úgysem veszi észre, mi a különbség, neki egy dolog kell, szeretet és az ebből következő biztonság-érzet.

Ez, ugye, (még) ingyen van?

33 megjegyzés:

  1. ÉVI !!!


    TELJESEN IGAZAD VAN MINDENBEN !!!!


    vanessza.

    VálaszTörlés
  2. Hát Évi! Totál egyetértek!!!! Egy "relatív elfogadható" indokot tartanék fent a "nem vállalok még gyereket" -hez, és az a borzasztóan alacsony család támogatásnak nevezett valami, amit az államtól kapunk amint elmegyünk szülni, mert az bizony nem elég akkor, ha már jön a második is.... főleg ha úgy, hogy az ember még vissza sem tud menni dolgozni a második előtt úgy félévre és apa keresete az erős átlag vagy az átlag alsó határa... de ha igen, akkor meg ki lehet húzni úgy is. Szóval vannak párok, akiket meg tudok érteni, ha az anyagiakra fogják... de nagyon körülmény függő!

    VálaszTörlés
  3. Csatlakozom Vanesszához! Én is egyet értek Veled!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jó, hogy ez most írásban is látom. Tegnap mi is néztük az adást, nem kicsit voltam felháborodva.

    A 27-30 éves pár, Ausztria, és a "csak akkor szülök, ha biztos, hogy fiú lesz" voltak a "kedvenceim". Ez utóbbinál kicsit előtörtek belőlem a történelem óra emlékei. Hol élünk? Miért is kell mindenképpen fiúnak lennie? Tovább viszi a nevet? Jobban tud kaszálni? Fúúú... Mi boldogan várjuk a kislányunkat, soha nem merült fel senkiben, hogy miért nem fiú!

    A hónap végén költözünk, sajnos nekünk is van hitelünk, mégis hamarosan szülők leszünk. Akkor mi nem is vagyunk jók? Mert vállaltuk, hogy szebb legyen az életünk egy kisbabával... Mi sem mindenből a legdrágábbat vesszük, de abszolút nem ez a lényeg. Nincs magánorvosom, ahogy Neked sem volt. Szülésznőm lesz nekem is, úgyis Ő fog többet foglalkozni velünk. Boldogan, kiegyensúlyozottan várjuk Jázmint, Neki úgyis ez a legfontosabb.

    A szeretet még ingyen van! Nekünk ingyen. Mi kilóban mérjük! :) Aki azt is pénzben méri, annak sivár élete lehet.

    Juj, bocs, hogy ilyen sokat írtam.

    U.i.: Két diplomával dolgozom ügyfélszolgálaton - no comment -. Nem fogom erőltetni Jázminnak az egyetemet/főiskolát.

    VálaszTörlés
  6. Köszi ,hogy ezt megírtad én is itt háborogtam magamban.....különösen felháborít akinek van már egy gyereke és anyagi okokra hívatkozva nem akar többet, ez akkora butaság.... hogy majd nem tud mindent megadni neki ezt előre tudja.....és egyáltalán mi az a minden, pedig ha tudnák hogy akkor adnák a legtöbbet ha testvérük lenne......na meg igen az orvosnak pénzt adni,és számolgatni előre..... akinek nincs ne adjon az a baba így is úgy is ki fog jönni :)Én se adtam.. és felnőttek ...pedig sokat voltunk a orvosok közelében a nagyobb fiammal... nem orvosi hiba miatt. Véleményem egy gondosan össze állított riport film ami elveszi a kedvét azoktól is akik szeretnének babákat.......remélem nem így van.

    VálaszTörlés
  7. Áhh totál igaz!!!!

    Itt vagyok 22 éves és ha arra várok, hogy jaj álommelóm, sok pénzem stb...legyen....akkor sosem lesz gyerekem!

    Nincs diplomám, de jó állásra leltem suli elvégzése után 1hónappal! Sőt annyi sem volt!
    Világ legboldogabb embere vagyok hogy van egy csodás kisbabám!
    És igen is összeszámoltam mennyibe került, de 20.héttől minden hónapban vettünk egy nagy dolgot, nincs 100e babakocsink, és 7e a kiságyunk, de érzem imád itt, ott lenni!

    És ha arra várunk, hogy jaj ne legyen hitel, meg legyen pénz sosem lesz senkinek gyereke!

    És egy kezemen meg tudom számolni, hogy hány új ruhája van, de mégis olyan csinos!

    És nem ahhoz mérem mikor lesz kistesó, hogy mikor lesz pénz, ugye az is fontos, hanem hogy lesz jó kistesónak:D

    Még egy sosem tudnék olyan lenni mint azok a fiatalok az aranypartba, pedig velem egykorúak...

    Én meg sem néztem amúgy ezt a műsort, pont ezért...:D

    VálaszTörlés
  8. YES, YES, YES :) amúgy jó magyarosan :)

    VálaszTörlés
  9. Évi!
    Persze nem a pénz számít és nem is a szórakozás: egyszerűen, nem akarnak. És itt ez a nagy betűs rész. Nem akarnak!
    De miért baj az, ha valaki ilyen-olyan okok miatt nem vállal gyereket?
    Mi most eléggé példálozhatunk: nagyon szerettünk volna tesót, de jött a válság. Hiteltörlesztő majdnem a duplája lett, és így azért necces belemenni a baba dologba, még akkor is, ha használhatja a kicsi a tesó kinőtt dolgait. Mert lehet, hogy olyan lesz a frank, hogy egy idő után költözni kell- mondjuk teszem azt, kirúgják apát a helyéről és akkor csak két bevétel lesz: gyes és családipótlék. Na ebből tartson el valaki egy 4 személyes családot.
    A másik: Gyereket nem vállalni, nem bűn. Az sokkal rosszabb, ha valaki nem őszintén akarja- vállalja és utána mindenki szenved (jön a kiabálás, válás, magány, megkeseredés.)
    Amúgy pont a fentebb említett véleményed miatt vállaltuk mi is a kislányomat(2 évesen- és tervezve, másfél évet várva): nincs olyan indok, ami meg kell, hogy akadályozza, ha valaki gyereket szeretne. Max. egészségügyi. A mi témánknál ez lett a mondat vége. MOst, hogy már nem azon görcsölök, hogy lesz-e tesó, vagy meddig várja még- sokkal jobban élünk. ÁLmaink, céljaink vannak és közben Gréta is boldog. Talán ez a lényeg!

    VálaszTörlés
  10. Ó, Évi! Minden sorod milyen igaz! Nem is fűzök hozzá többet. Elküldöm a férjemnek! Puszi!!!!!

    VálaszTörlés
  11. Persze,elhiszem,és nem is azokkal van a fő bajom, akik megállnak egy gyereknél,mert ők legalább egyet vállaltak már. De tudom,mert a hugom egyke, hogy minden ajándéknál többet ért volna neki,ha megszülethet az a kisbaba, az ő kistestvére, akit annyira vártak és aki végül úgy döntött, nem születik meg.
    Szerintem a legtöbb tényleg egy testvér, amit adhat az ember a gyermekének.

    Egyébként hitelünk nekünk is van, és a gyedet sem kapom,csak 25e Ft-ot,gyesre, mert nem volt elég munkaviszonyom.István keres egyedül,meg amit én összefusizok. De ha én meg tudom tenni,más is meg tudja..és ha mi kijövünk, akkor aki akar ki tud jönni.

    De mondom, mindenki véleményét tiszteletben tartom.

    VálaszTörlés
  12. Ezt szeretem ebben a virtuális világban, hogy ha egy valaki felvállalja a véleményét, akkor az ismerősei pillanatok alatt mellé állnak.
    Nem láttam a műsort, de egyetértek Évivel. Nekünk 4 gyerekünk van, és sose azért lett a következő, mert a széfajtót nem tudtuk már becsukni.
    Egy gyereket anyagilag, szellemileg, fizikailag, pszichikailag is kell tudni vállalni. Mindannyiunknál más és más a leggyengébb láncszem. Van ahol az egyik, van ahol a másik szempont a meghatározóbb. Ahol viszont az önzés az egyetlen szempont, ott a többi csak takarózás.

    VálaszTörlés
  13. Évi! Szeretem, hogy írsz ilyenekről! Hogy mersz indulatos lenni és mérges, ezt is szeretem! Mert sajnos, manapság nem szokás felvállalni a véleményeket, inkább úszni a langyos vízben, a menő vagy épp trendinek vélt szélsőségeket követni...
    Én próbálok megértő lenni a fenti párokkal. Elfogadni azt amit mások fontosnak tartanak, nem azonosulni vele, csak meghallgatni, próbálni megérteni. DE! Én is azt gondolom, hogy ahol egynek van hely, ott lehet kettő és így tovább.
    Olvastam egyszer, hogy bizonyos törzsi népeknél nincs fogamzásgátlás, mert az anyák megérzik, hogy a lélek mikor kopogtat hozzájuk, összekapcsolódnak lelkileg már a születés előtt. Hát nekem ez a szomorúságom, hogy a születés misztériuma is, csakis materiális érvek és ellenérvek kereszttüzébe került. Szomorú. Pedig az élet egy csoda!

    VálaszTörlés
  14. Ezer éve a Népszabadságban megjelent egy cikk, ahol végigszámolták, mennyibe kerül egy gyerek felnevelése, amíg diplomát vagy szakmát szerez. Kb. 10 évvel ezelőtt ez 20 millió forint körül volt. Azóta ez inflálódott.... Nekem a cikk nyomán mindig az jut eszembe, hogy halálosan boldog és büszke vagyok, mert milliomos lehetek... igaz, csak kispályás, mert egy gyerkőcöm van, de ami késik.... ;)))
    A másik, hogy a kortársainkat elnézve sokan rettegnek az egocentrikus életükből kilépni. Szomorú, hogy sokan azt gondolják, a gyerek csak nyűg.... talán ezért keseredik meg egyre inkább mindenki, mert nem tudja, mit jelent egy gyerek szemébe nézni, figyelni, ahogy rácsodálkozik az életre és segíteni neki megtalálni a saját erősségét, és a boldogság felé terelni. Enélkül teljesen fölöslegesen jöttünk ide a Földre...

    Mindig lehetnek anyagi érvek... soha senki nem mehet semmiben biztosra. Ha nem bízunk egymásban és a Sorsban, Istenben, nevezzük akárminek, megette a fene az egészet....

    VálaszTörlés
  15. A "nem tudom kifizetni az egyetemet" az én olvasatomban azzal egyenlő, hogy: "kezdjen bármihez az életben, nem biztos, hogy tudom támogatni". (Manapság már a szakképzés sem ingyenes, ha valaki jó fordász/kozmetikus szeretne lenni, először ugye ki kell fizetni a mester, aki mellett tanonckodik x ideig.) Szerintem felelősségteljes gondolkodás, ha nem a "semmibe" vállal az ember gyereket.

    Szóval én tökre megértem azokat, akik hezitálnak a második gyerek bevállalása előtt.

    Arról nem beszélve, hogy a mostani munkahelyek egyike sem garancia a szülőknek a későbbiekre nézve.

    VálaszTörlés
  16. Ezért mondtam, Katity, hogy megértek én mindenkit és senki nem rossz ember attól,hogy nem úgy gondolkodik, ahogyan én, de az én véleményem az továbbra is az, hogy ha semmink nem lenne,csak Anna, akkor is mi lennénk a leggazdagabbak a világon.
    És aki a második gyereken gondolkodik, az már azért valamit letett az asztalra.

    De ugye egy pár az két ember, és amíg legalább maguk helyett nem vállalnak két gyereket, addig csökkenni fogunk és egy idő után tényleg nem lesz, aki eltartson minket. Vagy az országot,de ez ugye nagyon keveseket izgat, mert a maga gondja mindenkit jobban érdekel.

    Így tudom, hogy öreg koromra lesz, aki a kezemet fogja majd és nem kell egyedül elsorvadnom. És szeretném hangsúlyozni, ezt nem azért mondtam, mert úgy gondolom, öreg koromra lesz, aki eltart. Mert egyáltalán nem ez a lényeg..hanem, hogy lesz, aki rám néz, és nem két hét múlva találnak meg, ha valami bajom van és nem tudok szólni senkinek.

    VálaszTörlés
  17. De kikívánkozik belőlem...nem tehetek róla...a munkahely. Persze. Nem biztos egyik sem, de munka mindig van és lesz is. Akármilyen. Aki akar, fog tudni dolgozni, lehet, hogy nem álommeló lesz, de pénzt fizetnek érte.
    Ha elküldenek, el kell menni máshová, aki elég talpra esett és életrevaló az megoldja, megtalálja a módját. De már komolyan UFO-nak kezdem magam hinni, hogy csak én vagyok ilyen optimista.

    Na ez a gáz,hogy már az a kirívó,ha valaki hisz a jövendőben.

    VálaszTörlés
  18. Tartsd meg ezt a jó szokásod (optimizmus) :-)

    (Nekem speciel a szemembe mondták a munkahelyemen, hogy "itt nem szokás gyesről visszatérő kismamákat visszavenni", úgyhogy igen, nekem gondot fog okozni, hova menjek (vissza) dolgozni, tekintve, hogy a város egyik legtöbb embert foglalkoztató cégénél voltam, de ezen még nem agyalok. Majd akkor. Most annak örülök, amim/akim van)

    VálaszTörlés
  19. Előbb írok,azután olvasom el a többieket.Szívemből örülök,hogy ilyen klasszul gondolkozol!!!!!!MINDENBEN igazad van!
    Ha itt lennél,jól megölelgetnélek,te rokonlélek!:)

    VálaszTörlés
  20. Szia, én eddig nem olvastalak, a facebookon linkeltek be, de nagyon igazad van mindenben. A műsorban szereplő emberek pedig nem őszinték, vagy gyávák, vagy fogalmuk sincs az életről...
    Ahhoz, hogy "ha a harmadik fiú lesz": én most várom a harmadik fiamat :) Gyereket akartunk. Nem fiút vagy lányt, gyereket.

    VálaszTörlés
  21. Kedves Évi!Köszönöm,hogy ezt leírtad,egyetértek minden mondatoddal.Én 37 éves vagyok éppen a 3.babánkat várjuk,és cseppet sem vagyok elkeseredve az anyagiak miatt,pedig annyi adósságunk van mint égen a csillag.Én éppen augusztusban vesztettem el az állásomat,mondván kisgyerekkel nem szívesen vettek volna vissza.De milyen a sors,három éve próbálkoztunk a 3.tesóval de nem sikerült,csak most,hogy munkanélküli lettem.Mi ezeket az akadályokat állni fogjuk,csak előre nézünk....Még annyit,még 4.babát is bevállalnánk,de a korom miatt már rizikós.Szép napot!

    VálaszTörlés
  22. szia
    köszönöm,köszönöm,ezt most jó volt olvasnom,egy nehéz szomorkás napon,kistesóval a pocakomban,ha kicsit túl optimista is de engem feldobott!!!!

    VálaszTörlés
  23. De megengedsz egy kérdést:a hugod hogy lehet egyke..? :) (unokahúg..?)

    VálaszTörlés
  24. Szia :D
    Én is néztem bár 19 évesen még totál fiatalnak érzem magam egy gyerekhez, de sok mindenben egyet értek veled. Igaz, hogy nem kell mindenkinek diplomásnak lenni. Én most fogok érettségizni és látom a hülye ponthatárokat amik olyan magasak hogy elszáll a hajam :D Szóval én sem leszek szerintem az csak tudod nálunk a suliban is ezt nevelik belén. Ergó nincs diplomád egy senkiházi vagy. A tanárom is aki kissé elvont felrajzolt a táblára egy fát és szerinte csak azok érhetnek fel a koronáig akik diplomát szereztek. Ezek után mit gondoljon egy fiatal élete előtt álló tanuló? Mert én nem tudom. Teljes kétségbeesés..........:(
    Abban is egyet értek veled, hogy a pasik kissé töketlenek. Ha csak az én korosztályomat nézem ott is látom menni "lányos" fiú mászkál a folyosón és ez undorító! A férfi legyen férfi a nő pedig nő még ha 19 évesen még nem igazán mondhatom magam annak! Nah mindegy.
    Az is igaz, hogy fölösleges arra várni hogy mikor lesz meg a tökéletes egzisztencia a gyereknek mert az sajnos keveseknek adatik meg! Persze reménykedem benne hogy én leszek az az egy...:P de nem fogok kétségbeesni ha mégsem. Viszont én úgy látom hogy nekünk még nehezebb az elindulás és az oktatás is egy nagy kalap szar! Bár bocsánat de így van! Talán ha ez, a felfogás hogy csak diplomásként vagy ember és biztos (nem milliomos) munkahelyeket biztosítanának máris más lenne a helyzet.
    De lehet ezt 19 évesen teljesen rosszul gondolom :D

    VálaszTörlés
  25. Maximálisan egyetértek veled Évi, én ugyanígy gondolkodom ezekről a dolgokról, mint te.
    34 éves vagyok. Megvan mindenem és mégsincs semmim sem. Eddig egyszer sikerült teherbe esnem, akkor is mesterséges megtermékenyítéssel, de sajnos elvetéltem. Ez 8 éve volt, azóta hiába minden igyekezet, nem született gyermekem. Nagyon szomorú szívvel néztem én ezt a műsort. Ezek az emberek nincsenek tisztában azzal, milyen kincs birtokában vannak illetve lehetnének. A pénz semmit sem ér, ha nincs aki továbbszője életed fonalát......

    VálaszTörlés
  26. Én nem néztem a műsort, de úgy gondolom mindenki másért dönt mindenben. Másért szül, másért megy férjhez és másért marad szingli. Mindenki saját magam hozza meg a számára legmegfelelőbb döntést. Aztán, hogy az jó e vagy sem később derül ki.

    VálaszTörlés
  27. Eddig csendben olvasgattam a blogodat,kicsit irigyeltem is a boldogságodat, vártam, hogy mikor adsz hírt legközelebb magadról/magatokról, és nagyon kedves, kicsit álmodozós, de bátor csajnak ismertelek meg.

    Amiért most mégis hozzászólok, az az, hogy kicsit kinyílt a zsebemben a bicska... Nem miattad, inkább a kommentelők "véranya" stílusa miatt...

    Nem szar ember az, aki úgy dönt, hogy nem hajlandó szülni... Az sem, aki önző, és az sem, aki inkább csak egyet, mint kettőt szeretne felnevelni. Persze, ahova isten báránykákat ad, oda majd ad legelőt is...

    Csak éppen mi van, ha valaki úgy érzi, hogy akkor lesz igazán felelősségteljes szülő, ha gondol arra is, hogy hova érkezik az a gyerek? Mert ne mondja nekem senki, hogy a 15. gyerek a putriban majd fellendíti az országot. Nem fogja.
    Magamból kiindulva, mai gondolkodásommal úgy látom, hogy 20-22 évesesen kellett volna szülnöm, és akkor talán ugyanitt tartanék a szakmámban, mint most, csak lenne már családom. Csakhogy... Ma egy 20-22 éves fiatal kb gyerek. Persze, 50 évvel ezelőtt ennyi idősen a fiúk (akik akkoriban már igencsak férfinak számítottak) már tudták vállalni a családfenntartó szerepét, akkor tuti volt, hogy másnap is be kell menniük dolgozni, tuti volt, hogy hónap végén lesz fizetés...
    Senkinek nem volt semmije, senkire nem nehezedett társadalmi nyomás, ha a gyerekének nem vett 3 évesen mobiltelefont.
    Kicsit más volt akkoriban az értékrend. És ez igen, sajnálatra méltó, de nem lehet visszahozni azokat az időket. Nem is kell. Csak ne tessék arra csúnyán nézni, aki úgy dönt, hogy ebbe a világba, ebbe a bizonytalanságba nem szeretne szülni.

    5 évvel ezelőtt azt mondtam, majd 4-5 év múlva jöhet a gyerek. És ma, hogy eltelt ez az idő, megint csak azt látom, hogy 4-5 évnek el kell ahhoz telnie, hogy gyereket vállaljak. De ha mégsem úgy jönnek össze a dolgok, ahogy én szeretném, és 37 évesen már csak mindenféle mókolással sikerülne teherbe esnem, akkor biza úgy döntenék, hogy gyerek nélkül maradok, mert 40 évesen az első gyereket megszülni már nem egészséges dolog...

    VálaszTörlés
  28. Összefoglalásnak még az jutott eszembe, hogy a gyerekeinkben van a jövőnk......az emberiség jövője, nélkülük nincs értelme a a jövőnek az életnek.....

    VálaszTörlés
  29. Kedves Évi!
    Azért ragadtam klaviatúrát, mert a téma engem is érzékenyen érint. Legfőképpen azért, mert ezekből a műsorokból (miért van egyre kevesebb gyermek, miért vállalnak egyre később a nők gyermeket, stb.) rendre kimaradnak az olyan párok, akik mindennél jobban szeretnének gyermeket vállalni (megtanítani egy majmocskát biciklizni, vele meséket nézni, átalakítani az addigi életüket) de a természet rossz ízű „tréfát” űz velük és nem vagy csak nagyon nehezen adatik meg nekik. És ebben az esetben sajnos kőkeményen a pénz beszél, hiszen hiába ámítanak mindenkit azzal, hogy 5 lombik kezelést fizet az OEP, a gyógyszerek bizony 100.000,- Ft-os nagyságrendre rúg. És ezt szerintem ma egyre kevesebben tudják kifizetni. Magam és a Férjem is ezen párok táborát erősítem, eddig gyermektelenül. Persze minden szentnek maga felé hajlik a keze, de mégis úgy gondolom erre a ma már egyáltalán nem kevés, sőt egyre népesebb csoportra jobban oda lehetne figyelni, megvizsgálni hogyan lehetne segíteni az ő gyermekvállalásukat.
    Nyilván nem a Te tiszted ezzel foglalkozni, és elnézést is kérek, hogy ezzel élek vissza a Te és az olvasóid türelmével egy tündérmese-blogban. Ehhez egyébként sok szeretettel gratulálok és mindig örömmel olvasom a következő bejegyzést Rólatok.

    VálaszTörlés
  30. Kedves Kisasszony!
    Ebben természetesen teljes mértékig igazad van, engem tényleg azok háborítanak fel, akik buta indokkal, önzőségből vagy egyéb okokból szándékosan nem is akarnak egyet sem...
    Kívánom, hogy ki tudjátok javítani a természet efféle kegyetlen tréfáját.

    VálaszTörlés
  31. Kedves Ti!
    37 éves vagyok, párommal öt gyermeket nevelünk. Meg sem fordult a fejünkben, hogy anyagi okok miatt ne lenne gyermekünk, pedig még most sincsen saját házunk, nem hogy 11 éve! (Ekkor szültem először) Héttagú családunk havonta 110.000 forintból él összesen, és ebből 20ezer az albérlet. És hogy szegénynek nem érezzük magunkat, az is biztos. Hogy hogyan csináljuk? Látogassatok el hozzánk BoldogSzerre (boldogfalva.blogspot.com) Különösen a "Nomád élet" című írás ajánlom mindenki figyelmébe. Megéri lemondani "nagy" igényeinkről egy boldog család érdekében. Sokkal többet nyerünk, mint amennyit veszítünk. És nekünk biztosan nem fog annyi pénzbe kerülni a felnevelésük, mint amiről írtatok.
    Andrea Réka BoldogSzerről

    VálaszTörlés
  32. Évi, Te elítéled azokat, akik átgondolják az életüket és megfontoltan terveznek akármilyen indokkal egy-két-három gyereket? Milyen jogon?
    Kívánom, hogy 20 év múlva is ilyen szerelmes legyél, mint most, mert szerintem amit Ti csináltatok, az a baromi nagy felelőtlenség. Úgy gyereket vállalni 3 hónap után, hogy szép a párom hangja és megígérte, hogy mellettünk marad? Remélem nem fogsz csalódni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nem személyeskedtem senkivel,Veled ellentétben. Úgy kezdtem,hogy ez a véleményem és a saját véleményemhez jogom van, ahogyan Neked is. Az igazság az, hogy a három hónap az hat. Az igazság az, hogy nem azért szültem Istvánnak, mert szép a hangja,vagy mert azt mondta,hogy velünk marad, de ha ezért szültem volna,akkor is az én dolgom és az én döntésem. Te milyen jogon tartasz engem felelőtlennek?

      Ha alaposabban olvastál volna,feltűnt volna, hogy én azokról beszélek, akik önzőségből vagy kényelemből nem vállalnak egyet sem, pedig az élet legszebb ajándéka és nem tudják, mitől fosztják meg magukat. De mivel eszemben sincsen magyarázkodni,így itt be is fejeztem:)

      Törlés