2011. március 8., kedd

63.fejezet - Egy előző bejegyzés kommentjére

Most valószínűleg vitát fogok kirobbantani, de nem baj,valamennyire ez is a célom egyébként.
Előre felhívom mindenki figyelmét, hogy melegekről,szavazati jogról,családvédelemről lesz szó.

Marlen az előző bejegyzésem után kommentben értesített róla,hogy köszöni,többet nem akar engem olvasni, aztán ezt a kommentjét ő saját maga törölte is. Talán nem fair tőlem,hogy ezt most mégis kiírom, de ennek megvan az oka.

Szeretném ebben a kommentben leírni a véleményem alapvető dolgokról, hátha még van olyan,aki emiatt másképp néz rám ezentúl:)Vállalom a véleményemet, bárki előtt, bármikor, akkor is, ha ezzel elveszítek embereket. Nekem sokkal fontosabbak azok,akik ettől független, a személyem miatt kedvelnek.

A "vita" az alkotmány miatt alakult ki, és ez azt jelenti, hogy alapvető értékrend-beli különbségek vannak közöttünk. Én úgy gondolom, hogy tisztelek mindenkit annyira, hogy ha más a véleménye, akkor sem ítélem el, pláne, ha alapvetően jó embernek tartom.

Vannak sarkalatos pontok, amik nekem fontosak.
Az egyik ilyen, és most jöhetnek a kövek, hogy nem akarom,hogy engedélyezzék Magyarországon az azonos neműek házasságát. Vannak olyan államok, ahol ez van, oda el lehet menni. És még a házasság csak-csak, de a legális örökbefogadás teljesen kiveri nálam a biztosítékot. Én tudom,hogy nagyon szeretik ők is a gyerekeket, és amikor utánaolvastam,azt olvastam, hogy szakmai vélemények szerint semennyivel sem lesznek értéktelenebb emberek a társadalomban azok, akik meleg pár gyermekeként nőnek fel.Csakhogy ezt senki sem állította, és nekem nem is ez a bajom.
Sokkal inkább az, és ezt senki nem tagadhatja, hogy a kicsik számára a minta nagyon fontos. Ha a baba úgy nő fel, hogy nincsenek meleg hajlamai, egy kész tortúra lesz az élete, az oviban ki fogják csinálni a társai, hogy neki két anyukája vagy apukája van, soha nem fogja látni, hogy egy nő hogy kell viselkedjen egy férfivel szemben és fordítva. Ott fog állni a párválasztáskor és semmi olyan tapasztalata nem lesz,amire támaszkodhatna.

A másik gyenge pontom a szavazati jog. Én is kisgyermekes anyuka leszek és nekem is több szavazati jogom lehetne a mostaninál, ha ezt beleírják,de én nem akarok ezzel a lehetőséggel élni. Én úgy gondolom, hogy mindenkinek a saját döntése, kit választ és ezért a választásáért neki kell vállalnia a felelősséget. A Himnuszban ahogy van:"Áldjon vagy verjen sors keze, itt élned, halnod kell."-én ehhez próbálom magam tartani, akárhogy is alakulnak a dolgok.Én nem tudnék innen elmenni.
De akkor sem akarok más jogán szavazni és dönteni.Csak a magam nevében, senki máséban nem.
Arról nem is beszélve, hogy a "kisebbség" mennyire nagy előnyt élvezne ezáltal...

A határon túliak szavazati jogát illetően pedig a javaslat ugye úgy szól,hogy minden magyar állampolgár szavazhasson, a határon túliak is. Úgy gondolom, hogy amennyiben megvan a magyar állampolgárságuk, úgy jogosan járna a szavazati jog. Ha teljes jogú magyar állampolgár, éljen bárhol, hadd szavazzon már.Hiszen érintett.

A családvédelem meg...igenis legyen mindenki tisztában azzal, hogy a jogai mellett vannak kötelességei is, többek között a saját családjuk védelme. A szülőknek felelősen kellene felnevelniük a gyermekeiket.
Amerikában vannak olyan iskolák,nem is egy, ahol minden reggel az állampolgári esküt mondják el a gyerekek a sulirádiót követve. A kertben felhúzzák a zászlót, stbstb, mi ettől hol vagyunk?Mi csak azt javasoltuk, hogy minden állampolgár ismerje az alkotmányt, ezért legyen tananyag.
Honnan tudnák meg az emberek, mik a lehetőségeik, mik a jogaik és mik a kötelességeik?
Alapvető jogainkkal nem vagyunk tisztában sokszor...

Pff...kiírtam magamból.
Akit bántanak a sorok, elnézést kérek az esetleg nyers stílusért, a vélemény másságáért nem.
Köszönöm annak,aki elolvasta és annak is, aki veszi a fáradságot és leírja nekem a saját véleményét. Mert szívesen olvasnám.Észérvekkel meggyőzhető vagyok:)

25 megjegyzés:

  1. Kedves Évike!
    Bocsásd meg kérlek a kedveskedő jelzőt, de akit kedvelek, általában ezzel illetem.
    Eddig is nagyon szimpatikus voltál, hát még most!
    Tetszik,hogy vállalod a véleményed, tetszik a vélemény maga is.
    A meleg párok gyermeknevelési készségeit nem vonom én sem kétségbe,de szerintem neveljenek csak gyerekeket, mert szeretni ők is nagyon tudnak, felelősséget vállalni, szépre-jóra tanítani is,és egy kicsinek ez a legfontosabb.Láttam élő példákat és nagyszerű kölkök lettek belőlük!Szerintem egy gyerek tud dönteni, ösztönösen.Igaz, nem lát aput és anyut,de két egymást és őt szerető felnőttet igen.

    A házasság viszont valóban férfi és nő között köttessen...
    Továbbra is érdeklődve várom a fejleményeket,mert ami Veletek és Babszem Királykisasszonnyal történik, az valóban tübdérmese!!!
    Üdvözlettel :Kata

    VálaszTörlés
  2. Köszi,Kata!Én is sokkal többre értékelem ám az ilyesfajta véleménynyilvánítást, és elfogadom,amit gondolsz:)Azért vagyunk emberek, hogy különbözőképpen gondolkodjunk, ezáltal is állandóan tovább fejlődhetünk:)
    Igazából nem vagyok szakember, csak a megérzéseim alapján írtam,amit írtam, és nyilván sokkal többet számít a személyes tapasztalatod a latban, így azt mondom:"Igazad van!":)
    Remélem,máskor is megírod,amit gondolsz,ilyen őszintén:)

    VálaszTörlés
  3. Hát persze,hogy megírom nagyon szívesen!

    VálaszTörlés
  4. Szerintem meg házasodhassanak, nevelhessenek, boldogok lehessenek...de ettől még tovább olvaslak :)

    VálaszTörlés
  5. Ennyi:)Igazad is van.És reméltem,hogy ez lesz ennek a bejegyzésnek az értelme,hogy kiderül,hogy attól még, hogy nem értünk mindenben egyet, még kedvelhetjük egymást:)

    VálaszTörlés
  6. Drága Évi!

    Én ugyan nem olvastam ama bizonyos kommentet, de most a Te írásod igen. Teljesen egyetértek a szavaiddal, értékrendeddel. És ez nem körbeudvarlásod (csúnyább szóval nyalizás), hanem főbb dolgokban azt hiszem egy ívásúan gondolkodunk. És igenis beszéld ki magadból, akinek ez nem tetszik nem jön. Ennyi. Egyébként, ha fizikailag a nő és a férfi passzol egymáshoz, azt hiszem így is van jól. Minek más variációt erőltetni. A Jóisten tudta, mit csinál! :D

    VálaszTörlés
  7. Szia Évi!
    A Facabookon kíváncsivá tettél, így ellátogattam és elolvastam a véleményedet.
    Nekem a melegekkel nagyjából nincs bajom. Sokkal dolgoztam a tv-knél. De valahogy mára eldurvult a helyzet. Lassan úgy érzem, hogy idővel kötelező lesz a dolog.
    A gyereknevelésről én is így gondolkodom, mint te. A házasságról? Nem is tudom. Miért is ne legyen nekik is papírjuk róla? A szavazati jog? Hát, az necces egy gondolat. A sokgyermekes kisebbség, azonnal többség lenne. Mélyen egyetértek az aggodalmaddal.
    Az alkotmányunkat mi sosem ismertük: miért ne kellene azt legalább a gyermekeinknek a kobakjába tömködni még kicsiként? Megérdemelnék, hogy tudják, hogy büszkék legyenek rá.
    Az meg, hogy valaki beleolvas a személyes naplódba, és még ő sértődik meg? Az ellen semmit nem tehetsz, de ő igen. Máskor ne kukucsoljon oda, ahol véleményt mond bárki, mert nem vagyunk egyformák. Mindenkinek, aki lelkileg-szellemileg felnőtt, szabad véleménye van. Ha nem tetszik neki...
    Pussz Jutka

    VálaszTörlés
  8. Kedves Éva, csak engem felejtettél el megkérdezni, hogy mire is írtam azt a kommentet, mely így hangzott, hogy köszönöm, de nem kérek többet a privát Bárdocz Évából, maradok a szakmai oldaladnál. Semmi sértő, bántó nem volt benne, de aztán átgondolva, hogy egy terhes kismamával állok szemben, akinek veszélyes minden izgalom, inkább töröltem ezt is. Eszembe sem jutott, hogy te először egy pikírt kommentben, majd pedig egy teljes, nekem szentelt posztban fog így reagálni. Én ezekből, amelyeket a fenti posztban írsz, egyikre sem tértem ki. Talán vehetted volna a fáradtságot, és megkérdezed, hogy a posztod melyik részével nem értek egyet. Nem tetted, indulatból vaktában vagdalkoztál, lejárattál engem a blogolvasóid előtt. Ekkor nem éreztél felelősséget? Megkérlek, hogy vedd le a címből a nevemet.

    VálaszTörlés
  9. Szia !
    egyetértek mindenben... lassan az ha az ember lánya, megszeretne házasodni-férfivel, + családban szeretné felnevelni a gyermekeit , és előrébb teszi a családot önmagánál fura, különc lesz, más emberek szemében....
    A srácaim osztályában felmerült a kérdés elvált szülők gyermekei..stb.
    Mivel én nem jelentkeztem a tanárnő felszólított, én meg csak makogtam, mert én az első férjemmel lassan 19 éve - hű még leírni is sok- nevelgetjük a fiúkat. Úgy éreztem magam mint egy FEHÉR HOLLÓ a sok fekete között. ritkaság.Én megértem a melegetket viszont én sem tartom jónak ha gyerekeket nevelnek.
    Az hogy kimondod róla a véleményed.. még jó, hogy leírod, hiszen ez is te vagy, itt és most... hát persze, akinek nem tetszik ne olvassa...Meg akinek nem inge ne vegye magára :)
    Én kitartok,:))) mert azonos a gondolkodás módunk, úgy érzem...
    Ja és szépen kerekedik a pocakod:)))
    Puszi és ölelés szaszi-szilvi

    VálaszTörlés
  10. hát nálam is a meleg dolog, amit másképpen gondolok, de nem hinném, hogy ez jó ok lenne arra, hogy ne olvassalak. pusztán csak másképp gondolkodunk dolgokról. nekem ez azért érzékeny pont, mert egyedülálló anyaként ugyancsak nem tudom biztosítani gyermekemnek a klasszikus családot. ennyi. ettől még szimpi vagy és kész. a legtöbb barátommal sem értünk egyet egy csomó dologban, de attól még beszélünk róla és elfogadjuk, hogy a másik esetleg másképp gondolja.

    VálaszTörlés
  11. Félreértés ne essék,eszméletlen nagyra becsülöm az egyedülálló anyákat...hihetetlen nagy munkának tartom ezt ahhoz,hogy egy nő egyedül oldja meg, mégis muszáj és ezért (is) nagyon tisztellek ám!
    Messzire mutató kommenteket és leveleket kaptam,ezért is nagyon örülök ennek,mert szeretek ilyeneket olvasni.Azt hiszem, a véleménybeli eltérések adják az emberi kapcsolatok sava-borsát.Tök unalmas lenne folyton egyetérteni:)

    Remélem is,hogy jössz még!:)Én szeretettel várlak,és elvárom,hogy máskor is nyugodtan írd le őszintén,mit gondolsz,hiszen ezért (is) van ez a blog.

    Én is egyedülálló anya lánya vagyok, tudom,milyen:)Nem is vagyok normális:D

    VálaszTörlés
  12. A melegek házasságkötésével és gyerekvállalásával kapcsolatban nem vagyok egy véleményen veled.
    A melegek házasságát ellenzők esetében azt a kérdést szoktam feltenni: miben éreznéd kevesebbnek a saját házasságod azáltal, hogy a házasság intézménye nem csak férfi és nő között köthető. Mert számomra egyáltalán nem értéktelenedne el azáltal, hogy az azonos neműek számára is nyitva állna. Miért ne lehetnének ugyanazok a jogaik meg,mint nekünk? Miért legyen sok területen sokkal nehezebb dolguk, csak azért mert azonos neműt szeretnek?

    A melegek gyerekvállalásával kapcsolatban azt írod, hogy két apuka vagy két anyuka esetén kész tortúra lenne a gyereknek az ovi,iskola. Ha nem is akarja a társadalmunk elfogadni a melegeket,akkor igen...De ha lassan egy elfogadóbb társadalomban élnénk, akkor lassan felnőhetne egy olyan generáció,ahol nem lenne csúfolódás alapja az, hogy valakinek két apukája vagy két anyukája van.
    Azt is írod, hogy ha egy hetero gyereket nevelne egy meleg pár,akkor nem lenne tapasztalata amire támaszkodhatna párválasztás esetén. Lehet, hogy nem lát követendő példát,de egy meleg gyerek se lát példát egy férfi-nő házasság esetén követendő példát. Ő annyit lát, hogy két ember szereti egymást. Egy férfi és egy nő. Egy meleg kapcsolatban felnövő gyerek is azt látja, hogy két egymást szerető él együtt,akik épp azonos neműek.
    Amikor ilyen véleményeket olvasok,akkor mindig felmerül bennem a kérdés, hogy akkor is ennyire kemény nézeteket vallanál, ha személyesen érintett lennél. Ha a pici lányodról a pocakodban kiderülne, hogy saját neméhez vonzódik,akkor is ennyire a gyerekvállalásuk,házasságkötésük ellen lennél?

    VálaszTörlés
  13. Igen,ezt az egyik korábbi kommentemben leírtam,hogy ha egyszer az én lányom jönne haza úgy,h anyu,a lányokat szeretem, akkor kénytelen lennék elfogadni,az ő boldogsága és lelki nyugalma érdekében,de szerintem sosem tudnám igazán megemészteni.

    Egyszerűen értem én az észérveket,amiket felsorakoztattok és kompromisszumkész vagyok, de vagy a vallásom vagy az egyszerű érzéseim miatt nekem nem természetes ez.Igazából mondhatnám azt is,csináljanak,amit akarnak, mert a magánügye mindenkinek, kivel mikor hol és hogyan éli a magánéletét. Nekem ez a (nem bigott) vallásosságom értelmében a házasság megcsúfolása lenne, akkor is,ha tudom,hogy sokan a heterók között is gúnyt űznek ebből az intézményből. DE nem hiszem, hogy ez indok lenne arra, hogy még többen kapjanak erre lehetőséget.

    Közben,ahogy így gondolkodom, rájöttem,lehet hogy nekem eleve azzal van gondom, hogy tényleg bárki házasodhat.
    Ha úgy lenne a dolog megoldva,hogy -tegyünk fel egy elég meredek példát- elmeorvosi szakvélemény (vagy pszichológiai legalábbis)kellene az engedélyhez, és tényleg csak az kapná meg, aki valóban elkötelezte magát emellett, akkor -amennyiben megfelel- nyugodt jelleggel lehetne egy meleg pár is.

    Csak itt jönnek a képbe a sztereotípiák és a vádaskodás.
    A köztudatban, aki meleg, az hivalkodó paprikajancsi, akit folyton bántanak. Az egyik internetes riportban pedig azt olvastam, hogy saját bevallásuk szerint sem a monogámia hívei általában.

    Ha van közöttük kivétel,aki monogám,és valóban elkötelezte magát, és tiszteli a házasság szentségét, ámen:)
    Házasodjon.

    Ettől független a gyerekek örökbefogadását tényleg nem támogatom.

    VálaszTörlés
  14. Szia Évi!

    Először a "műhelyes" blogodra akadtam rá, fel is vettem a rendszeresen olvasottak közé, majd ma a facebookon mentem "hozzád" játszani, és ott találtam rá erre a blogodra. így csak most kezdtem el ezt olvasni visszamenőleg, és minden egyes ponttal, amit leírtál az alkotmánnyal kapcsolatosan teljesen egyetértek veled! Mintha én írtam volna.. :)

    VálaszTörlés
  15. Évi........... közös a nyelvünk...........
    Engem a hideg kirázott, mikor az Elton Johnt láttam valami celebújság hasábján, amint boldog vigyorral az arcán emelte magasba a béranya programból származott, húsvér produktumát..........
    Nem tudok mit kezdeni a melegekkel, nem utálom őket, de azt gondolom, hogy gyereket ne neveljenek......
    Főleg ne azonos neműt.
    Úgy érzem elég veszélyes példát invesztálnak át a gyereknevelés során a gyerkőcbe, és talán óhatatlanul elkezdi másolni majd a növekvő gyermek az ilyesformán megszokott mindennapi példát, melybe belekényszerítették akaratán kívül..............
    Istenem miért is nem tudnak még a csecsemők tudatból beszélni mikor megszületnek??? hahaha............

    És a politikai húzásból eredő gyermekek szavazati jogát illetőleg is kiráz a hideg............ Szegény politikus-politikusok, aki-akik ezt kizzadták magukból... micsoda elképesztő é szánalmas történet mindez .....
    Nekem mindez a félelemről szól ............. hisza kai hiteles és erős és őszinte és hű önmagához , annak nincs szüksége valami maradék útvonal hozzácsatoláshoz, mellyel pünkösdi kiskirályságát igyekezne íly módon megerősíteni.................
    Miközben látássérültektől, rokkantaktól, családoktól zsebeli be a még bekebelezhetős filléreket...közönyösen, önzően...bele sem gondolva, hogy nekik ezek fillérek, míg azoknak a napi vegetációs szintjükhöz illesztett életben maradási program..............
    Na, erre legyenek büszkék még.........ezért aztán érdemes politikusnak menni............
    Néha azon gondolkozom , ha időben..vagy 20-10 éve elkezdtem volna irogatni az országra kinyomott mocskokat, adókat, elvonásokat, túlzásokat, büntetőprogramokat...hát talán egy fél könyvtárnyi anyag összegyűlhetett volna már...........
    És néha azt érzem itt minden működik, ami máshol nem, ami máshol elutasított és ami máshol csak filmekben létezik fantazmagóriaként.....................
    Tanítani lehetne iskolákban mi folyik a magyar földön egy ideje....ellenpéldaként.............hahahaha..........

    Na, majd meglásd Évi, mikor kibújik Belőled a Tündérkéd , még több energiád lesz sok mindenre és bővülsz a felelősségtudat még szélesebb élő tudatával, és elég érzékeny vagy a világ hamis zajaira Te is............. még jobban fogsz nyílni és akkor reszkessen a világ.............. :))))

    VálaszTörlés
  16. Na hát ezért is szeretlek téged!!!!
    Vannak értékeid ami manapság nem túl "trendi". Főleg ha az ember ragaszkodik is hozzájuk akkor már furán néznek rá, hogy "jjjaaaaj ugyan már lehetnél egy kicsit rugalmasabb"!
    Én a meleg dolgora azt szoktam mondani, hogy ha Ő vállalja, hogy meleg akkor ezzel azt is vállalja, hogy valakinek nem tetszik és hogy nem lehet gyereke. Mert ugye ez biológiailag lehetetlen! Ennyi.
    És akkor most engem is lehet kövezni!!!!

    VálaszTörlés
  17. A gyerekeknek nem kell a hálószobába menniük, hogy érzékeljenek bármit ami történik az életeikben...
    A legérzékenyebb mérőműszerek, már születésükkor tudnak mindent, csak nem képesek erről még jól értesíteni bennünket, nagy tudásokkal jönnek a világra...........
    Még ha a melegek a hálószobában élik ki fura hajlamaikat, mindez nyomot hagy bármiféle élethelyzeteikben, a mindennapokban is..........
    Nem értem miért nem elég a melegeknek elfogadni önnönmaguk extrém kivitelezési formáit....és miért nem elég nekik ez..... ???? Miért akarnak ennél többet ??? Felelőtlenség, és ha a természet így döntött, hogy akkor ők így, akkor ne akarják megerőszakolni azt a tényt, hogy nekik pont ezért nem odailleszthetős történet egy kis élet lebirtoklása............. Mert ellenkezik a természet rendjével............. szerintem.........

    Persze a gyerkőcök a heterók mindennapjait is azonnal leradarozzák, ha nem stimmelnek jól az adott helyzetek és hazugságokat érzékelnek maguk körül................. Mindent jól érzékelnek .............. és valóban sok a probléma a "természet rendje" szerint megalkotott minta pároknál........ Sok az éretlen felnőtt ott is............. És lehetne listát írni arról, hogy ily módon miféle rossz kódokat visznek tovább..........., de most nem ez volt az egyik lényeg..............

    Nem tudom.............. még mindig azt mondom , a melegek ne akarjanak gyerekeket nevelni ........

    VálaszTörlés
  18. Szia!
    Mostanában kicsit lemaradtam a blogoddal, de nem emiatt. :) Sőt, teljesen egyetértek azzal, amit leírtál. A meleg házasság & gyereknevelés teljesen természetellenes. Egyszer a rádióban volt szó a homo vs. hetero témában és a műsorvezető megkérdezte, hogy "De mégis honnan tudjuk,hogy nem a homoszexualitás a természetes???" Hát b+, onnan, hogy ha az lenne a normális, akkor a homoszexuális kapcsolatokból születnének a gyerekek!

    VálaszTörlés
  19. Kifejtenéd mit értesz azon: "Nem értem miért nem elég a melegeknek elfogadni önnönmaguk extrém kivitelezési formáit."
    mit jelent az számodra, hogy önmaguk extrém kivitelezési formái.
    Nem akarom félreérteni ezért kérdezem...

    VálaszTörlés
  20. Huhh,hát ebből tényleg jó kis vita lett, bár gondoltam,csak nem reméltem:)
    Mici,még egyszer leírom,én maximálisan és borzasztóan tisztelem az egyedülálló anyákat!Természetesen a gyermeknek jobb a szerető anyja mellet,mint az egymást ölő szülei mellett,ha az élet úgy hozza. De ettől még tényleg fenn tartom,hogy nem ennek kéne lennie a többségnek,mint ahogyan most van.
    A minta átadásánál én nem a szexualitásra céloztam ám, hanem arra,hogy manapság a legtöbb férfinak problémát jelent kimondani bizonyos szavakat, mint mondjuk:"szeretlek" vagy "Ne haragudj, nem akartalak megbántani" vagy "Bocsánat"..érted. Mert sosem látott olyan férfit maga előtt, aki ezt megtette volna egy nővel szemben és utána valahogy mégis túléli..sokak szemében ez maga az öngyilkosság,mert nem látták,hogy attól,hogy valaki ezt meg tudja lépni,csak nemesebb lesz.
    De ez csak az egyik.A probléma ott kezdődik,hogy már azt sem látják,hogyan kell szépen egy nőhöz szólni.
    Persze azt látják,hogy anya hogyan szól hozzájuk vagy máshoz,de ha nincsen a családban egy erős férfi,akár nagypapa vagy keresztapa vagy nagybácsi vagy mittomén,akin keresztül hétköznapi mintákat láthatnak, akkor nagyon nehéz lesz utána ezt tudatosan megtanulniuk.Sokkal egyszerűbb, ha a mindennapokban folyton ezt látja és akkor csak úgy természetesen ragad rá.

    Még egyszer mondom,nagyon nagyra becsüllek,amiért egyedül csinálod/tad végig, nekem ez a legnagyobb félelemem, hogy egyszer ezzel a helyzettel szembesülök akkor is, ha igazából így neki se lehetne menni,mert ugye pozitívan gondolkodunk:)

    A meleg téma meg ugyanez.
    Nem azzal van bajom,hogy azt látja a gyerek,hogy apa és apa csókolózik,mert nyilván nem csinálják gyerek előtt.
    Hanem a mindennapi kis rutinok, az hogy apa néha meglepi anyát egy csokor virággal,amiért olyan finomakat főz és anya EZT NORMÁLISAN EL TUDJA FOGADNI ÉS KI TUDJA MUTATNI AZ ÖRÖMÉT.Borzasztó kevés ember képes erre az utóbbira sajna. Vagy egy másik helyzet:az én vesszőparipám,a párválasztás időszaka.Egy teljes családban, anya is van, aki ugye nő, és apa is, aki ugye férfi. Ha a gyerek dilemmában van, meg tudja kérdezni mindkét nem képviselőjétől, hogy ki mit gondol, de aki soha nem volt nő vagy soha nem volt férfi nem fog tudni egy nő vagy egy férfi agyával gondolkodni és az ő szemszögüket sem fogja tudni megértetni a gyerekkel.
    Szerintem...

    VálaszTörlés
  21. Bonyolult kérdések. Főleg, ha nem a melegekről beszél az ember úgy általában, hanem mondjuk ismer embereket, akik érintettek az ügyben, és kedveli őket. Akkor már sokkal nehezebb kimondani ilyen ítéleteket. Úgy általában ítéleteket kimondani elég felelősségteljes dolog, hiszen ki az, aki mindenben valamiféle ideák szerint él?

    Az idézet amúgy nem a Himnuszból, hanem a Szózatból van. Én mondjuk elmentem, és nem épp anyagi, politikai vagy ilyen megfogható okokból, de ettől még nem lettem kevésbé magyar. Sőt, ha valaki messzebb él, egész más értéket jelent a magyar nyelv vagy a magyar mentalitás vagy bármi, ami ismerős.

    VálaszTörlés
  22. Teljesen jogos,ezt elírtam,a Szózat az.
    Viszont úgy érzem,hogy nem ítélkeztem,senkit nem kényszerítettem arra,hogy ezt gondolja,ez egyes egyedül az én véleményem,amit leírtam itt.:)
    És ez a véleményem akkor is, ha érintett ismerősöm van, mert attól teljesen független a véleményem oka.

    Attól,hogy elmentél, nem vagy kevésbé magyar,ezt sem mondtam,vagy legalábbis erre nem akartam célozni, az én véleményem ez is.Én nem tudnék elmenni.Ennyi:)

    VálaszTörlés
  23. Oké, semmi gond, én is csak mellétettem az enyémet. Sok különböző emberrel és történettel találkozom, nyilván a munkámból fakad, emiatt vagyok már óvatosabb azzal kapcsolatban, hogy mi "helyes" és mi "nem helyes". A homo-hetero vita helyett nekem az lett fontosabb, hogy szeret vagy nem szeret. Mondjuk úgy, hogy egy kapcsolat attól nem még lesz jó példa a gyerekek előtt, hogy hetero. (Tudom, ebben egyetértünk) Na jó, tényleg nem akarok vitát gerjeszteni, mert persze, hogy gyönyörű a papa, mama, gyerekek modell, és legyen minél több ilyen szép család. Csak annyi, hogy a jó-rossz közötti vonalat az utóbbi éveim tapasztalatai alapján kevésbé látom könnyen lefektethetőnek, mint te. De természetesen mindenkinek joga van a saját véleményéhez, szóval nem tromfolni akartam :D

    VálaszTörlés
  24. Nagyon egyett értek veled. Amikor Amcsiba jártam suliba, tényleg minden reggel becsengetés után a suli TV csatornájával egy huzamban eldaráltuk az amerikai himnuszt. Nekem, aki még alig beszélt akkor angolul is kötelező volt. Szóval még a mai napig is tudom. A tv felé nézve a jobb kezünket a szívünkre téve kellett elmondani. A tanár ugyanúgy mellettünk...
    A melegekről és minden egyéb másban is tökéletesen egyett értek veled, és azt kell h mondjam több ilyen MAGYAR kellene otthonra. Engem ellehetetlenített az anyaországom, ezért muszájból jöttem ki az angol földre, de amint lehet vissza szeretnék menni élni. Sajnos a kisebbségtől való félelem, az emberbe se nézés és a munkahely hiány miatt nincs "kedvem" otthon élni. Nagy változás kell, és lehet, hogy ahhoz évek kellenek.....

    VálaszTörlés
  25. És ugyanúgy foglak olvasni, minden sorod magával ragad, élvezet olvasni az életedet! :-)

    VálaszTörlés