2014. október 18., szombat

Kérd és megadatik

Számos alkalommal írtam már ezen a blogon erről a "témáról" nem is keveset, de ez az egyik titka annak, hogy hiszek sok mindenben és mindenkiben.

Néhány éve mindaz, ami ma körülöttem van, csak az álmaimban létezett.
Pontosan tudtam azonban, mit szeretnék, hogyan szeretném, egy asztrológus a huszas éveim elején kielemzett és azt mondta, hogy 28 éves koromban fog előtérbe kerülni a család...nem hittem abban sem, akkor még...28 éves voltam, amikor elhagytak, mosolyogtam egy jót azon, hogy kicsit más értelemben gondoltam a család, mint olyan formájára ezidőtájt.

És 28 voltam, amikor megismertem a férjem és várandós lettem a lányommal. Rendben, 28 és fél...ennyi minden tényleg nem férhet bele egy évbe:)

Szokták mondani, hogy az ember önbeteljesítő mechanizmusa a horoszkópok titka, ha tudod, mi vár rád, akkor arra fordítod a figyelmed, és így értelemszerűen nyilván azt fogod észrevenni. Mert eleve azt keresed.

Miért nem fordítjuk akkor a figyelmünket más, sokkal "értelmesebb" cél felé?

Ha az ócskapiacok megszállottja vagy, mint én, akkor érted a szemléltetést. Adott egy nagy rakás cucc...cucc-hegyek. Hogy egész pontos legyek. Minden látszik, de mégsem látszik semmi...
Kilógnak apró részletek mindenfelől, de semmi nem látszik teljes egészében és ha mégis, ki garantálja, hogy nem a következő adagot kémleled-e már, a figyelmed nem siklott-e át valami fontos felett?

Nézz így az életedre!
Tudod-e mit szeretnél pontosan? Ha tudod, akkor már csak a mikor a kérdés. Ha nem tudod, akkor hogyan fogod észrevenni?

Muszáj teljesen magad előtt látnod a jövőd. Ha ez megvan, ami eleve nem kis feladat, akkor elkezdheted felépíteni a terv után a valóságban is. Amikor valamit tudsz, látsz, akkor azt is igyekszel kitalálni, hogyan érhetnéd el. Olyankor minden pillanatban azon jár az agyad, hogy vajon mit tehetnél érte...Hogy oldhatnál meg minden problémát, ami a megvalósulás akadálya?

Újabb példa.
Pontosan tudod hétfőn, hogy szombat este el akarsz menni megnézni egy bizonyos filmet. Kigondolod, hogy hol fogják vetíteni és mikor, és úgy intézed a dolgaid, hogy akkorra ott is legyél. Ha idegen helyen adják, megnézed a térképet, hogyan jutsz el oda, megtankolod a kocsit, ha nagy siker, megrendeled előre a jegyet..tehát tervezel, legfőképpen pedig TESZEL azért, hogy Te szombat este ott ülhess a teremben.

Ha nem teszel, hanem úgy vagy vele, majd lesz valahogy, akkor valószínűleg éppen akkor közbe fog jönni valami, nem fogod tudni, mit vegyél fel, kicsit később fogsz tudni elindulni, kifogy a benzin, a mozinál már nem lesz parkolóhely és a pénztárban közölni fogják, hogy minden jegy elkelt egész hétvégére.

Ahhoz, hogy kérni tudj, tudnod kell, mit szeretnél.
Nem kell vallásosnak lenni, hogy belásd ennek a mondatnak a jelentőségét.

4 megjegyzés:

  1. Annyira szeretem olvasni az írásaidat Évi! :) Mindig annyira feldob és át tudom érezni, miről is írsz! :) Örülök, hogy ismerhetlek, remélem találkozunk még! ;)
    <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ebben én biztos vagyok! Nagyon örülök, hogy tetszik! <3

      Törlés
  2. Nagyrészt egyetértek veled Éva, de valahogy nekem még sajnos nem adatott meg. Hiába kérem. Hiába képzelem el, írom le, vagy bármi.
    MIndemellett én mondjuk inkább abban hiszek, hogy nagyjából (nem részletekbe menően) tudjam, hogy adott dologgal kapcslatban mit szeretnék, és az élet abba az irányba kanyarít engem. Ez már nagyon sok esetében volt így velem, de pont a család tekintetében valami nem működik. Biztos én csinálok valamit rosszul, csak nem tudom, hogy mit.

    VálaszTörlés
  3. Nem szoktam neked hozzászólni itt, de szeretem az írásaidat.
    Bokor Jutka

    VálaszTörlés